lördag 28 februari 2009

Langkawi del 1




Vi åkte ju iväg till Langkawi (Malaysia) på visumresa. Alltså, man får inte vara i Thailand hur länge som helst, så efter 3 månader måste man åka till ett annat land. Det kallas för visumresa. Som ni ser träffade vi på några ormar där. Det var spännande tycker jag. Vi besökte också "Underwater World" där det fanns allt från nemo-fiskar till hajar och pingviner. Jag har lärt mig jättemycket om fiskarna som finns i Andaman havet, och tycker det är jättekul att lära mig mer. Här kunde man verkligen titta ordentligt på alla rockor och hajar.
Nemo känner ni säkert igen. Men det andra är en örnrocka, de ser så roliga ut!
Vi gillade verkligen Langkawi och tänker återkomma till Malaysia, nu blev det bara en vecka. Det var mycket roligt att göra för barn där!



Här åker vi linbana upp till en hängbro 900 meter upp i luften, eller den hänger ut från ett berg. Jättefin utsikt ända till Thailand. Men framför allt över Langkawis skärgård som består av 99 öar.

Det var lika läskigt som det ser ut!
Kram Bodil


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Bodil, vad roligt att se nya bilder. Det ser läskigt ut med ormarna! Jag skulle inte våga ha dem runt halsen. Hur kändes de? Är de kalla eller varma? Mamma tycker att Doris har blivit så stor på bilderna. Vi har precis varit i Sälen och åkt skidor i en vecka. Jag gick i skidskola. De i min grupp var äldre än jag och mamma trodde det skulle bli svårt. Men nu kan jag åka i alla röda backar, en del svarta och så kan jag åka ankarlift själv. Vi spelade UNO varje dag, flera gånger. Ibland vann jag. Kram, jag längtar efter dig. Nu har du verkligen varit borta länge. Kram från Victoria

Bodil sa...

Hej Victoria!
Vad roligt att du åker skidor så bra nu. Jag tycker det är jätte jättekul att åka skidor, men i år blev det ju inga. Jag har simmat och snorklat istället!
Ormarna var varma. Jag tycker det var jättekul och spännande att ha dem runt halsen!
Ja, Doris har blivit stor. Hon fyller snart 2 år! Hon har börjat prata lite nu och är roligare att leka med, men hon är ju fortfarande väldigt liten och förstår inte lekarna nå bra.
Tänk vad vi ska leka och ha kul när jag kommer hem. Jag längtar!
Kram Bodil