onsdag 18 mars 2009

TACK!

Åhhh vad glad jag blev för halsbandet och brevet och alla teckningar som kom med posten igår!! Tack tack tack, ni är riktiga bästiskompisar!

Nu till alla era frågor:
Kommer jag ihåg hur det ser ut i kanalen mellan Stockby- och Kottlasjön? "Klart jag gör!! Det låter jättemysigt att åka skidor där! Var det svårt att komma fram? Hur såg bäverboet ut på vintern?"
Om jag kan Rövarspråket? "Nej, ingen aning, verkar jätteknasigt! Ni får lära mig när jag kommer hem!"
Håller jag på med klockan också? "Nja, eller ja, min klass gjorde det i januari, men jag var dels sjuk och dels i Malaysia då, så jag missade det mesta med klockan. Så det var jättebra att jag fick pappren av er, jag gjorde dem med en gång! Nu förstår jag hel och halv timme!"
Elisabeth undrar om jag har mycket läxor. "Svaret är nej, jag har inte haft en enda, men vi går i skolan 9-14 varje dag, så vi har mycket tid i klassrummet och där jobbar vi själva också med sådant som vi behöver extra. Förresten, hur långt har ni kommit i Trulle och har ni börjat med Barnens Kompass?"
Ni undrar om jag har blivit brun? "Ja, ganska brun, men vi försöker att inte vara i solen så mycket och jag har alltid solskydd och när jag badar i havet har jag alltid badtröja som skyddar mot solen och maneter. Solen är jätte jätte stark nu, det går inte att vara i solen mitt på dagen."
Om jag saknar er?? "Jaaa, massor, jag längtar efter er jättemycket!"
Vet ni att ert brev var det snabbaste brevet som kommit hit. Det var poststämplat den 11 mars och kom hit den 17 mars, kan ni räkna ut hur många dagar det tog för brevet att resa hela vägen till Koh Lanta i Thailand? Har ni tittat på en karta vart Koh Lanta ligger?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Bodil!
Vad långt hår du har fått!
Det tog 6 dagar räknade vi ut för vårt brev att komma till dig.
Idag började vi med Barnens Kompass, vi lärde oss om kompassen och pratade om olika väderstreck.
Vi gjorde en planetlek i snön på
Mullespelsängen alla i skolgruppen fick vara varsin planet. Vi saknade dig för det fattades en planet på slutet, Uranus.
Vi har bestämt att vi ska leka den igen när du kommer tillbaka!

Hoppas att du har det bra

Hälsningar Skolgruppen

Ps vi tycker att du ser lite ovanlig ut på bilderna!

Bodil sa...

Hej!
Vad kul det låter med planetleken, det får vi göra när jag kommer!
Jaha, då ska jag säga till min fröken att ni håller på med Barnens Kompass! Hur långt har ni gjort i Trulle?
Haha, tycker ni jag ser lite ovanlig ut... visst gör jag! Kan inte ni skicka några ovanliga bilder på er!!! Det var länge sedan jag fick se hur ni ser ut nuförtiden, vanligt eller ovanligt.