lördag 22 januari 2011

Mitt första dyk!


Idag lördag har det varit en jättespännande dag för jag har dykt med riktig utrustning o tuber för första gången i mitt liv! Jag gjorde det i en pool en bit härifrån och min lärare som är dykinstruktör heter Lars och kommer från Danmark. Mamma var också med i poolen med dykutrustning och hjälpte till. Det jag gjorde var att gå en kurs som heter PADI Bubblemaker och som man får gå från att man är 8 år. Det var jätteroligt och jag fick lära mig andas i regulator, att tömma masken på vatten, att fylla och tömma min väst så man sjunker ned i vattnet. Nere i poolen lekte vi lekar där Lars la ut massa olika havsdjur i plast på botten som jag fick leta reda på. Jag var i poolen o dök över en timme! Nästa lördag ska vi göra om det igen....jag längtar redan! Nedanför kan ni se massa bilder från min dykdag:

Nu går vi ned på botten!
Ligger moränan på botten?
Nu är jag under vatten o andas luft!
Lars visar utrustning

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra gjort, Bodil
Puss Mormor