måndag 10 januari 2011

Redan tre veckor



Tiden går så fort. Nu har jag redan varit här i tre veckor. Min jättebra kompis Amelia, som jag känner sedan två år, åkte hem till Sverige igår, vi har haft jättekul. Nu hoppas jag att jag får någon bra kompis i min nya klass. Här har skolan redan varit en vecka, så jag börjar andra veckan nu.
Jag går i en 1-3:a för dem som bor här året runt eller är här länge, som vi. Det finns också en 2-3:a på skolan för dem som är här kortare tid. Vi har lite samarbete med dem också. Min lärare heter Mats. Han är jättesnäll och jättebra. Han har gjort en planering till mig, det ser ut ungefär som i min Vittra-bok, som jag är van vid. Vi har lektioner mella 8.30 till 14 varje dag utom på fredagar, då slutar vi redan kl 12. Varje tisdag har vi Thailands-tema, förra tisdagen red vi elefanter, det var läskigt. Undra vad vi ska göra imorgon! Den här veckan börjar även vår tahi-undervisning, vi ska läsa thai en timme i veckan. Det blir roligt, jag kan bara räkna och säga hej och tack, det ska bli kul att lära mig mer.

Inga kommentarer: