måndag 10 januari 2011

Snorkling




Igår var vi till Koh Rok. Det är två jättefina korallöar som ligger mitt ute i havet. Dit åker man speedboat. Vi blev hämtade på stranden på morgonen. Jag och mamma snorklade i flera timmar. Jag såg clownfiskar, papegojfiskar, blåsfisk och t.o.m en muräna! Nu är jag väldigt sugen på att lära mig dyka på riktigt!

Vi åt lunch på den ena ön. Där bor det varaner. Det är jättestora ödlor med långa blå tungor. Läskiga! De kommer jättenära borden när man äter lunch.

Efter lunchen lekte jag och Doris med en eremitkrabba vi hittade. Vi byggde ett jättefint sandslott år krabban. Sedan fick krabban så klart simma iväg.

När vi kom hem badade jag länge i vår pool med en kompis som heter Thea, hon gick också i min klass för två år sedan, precis som Amelia och nu har hon flyttat in granne med oss här. Tänk vad konstigt det är, man leker jättemycket här på Lanta och blir kompisar och så ses man inte på jättelänge och plötsligt träffas vi här igen, på Lanta! Vi lekte en jätterolig lek, Thea har en massa plastdjur som vi kastade ner på botten av bassängen, sedan fick man på tid försöka plocka upp så många djur som möjligt utan att komma upp till ytan och ta luft.

Sedan följde Thea med oss och åt middag. Jättekul med en kompis som bor granne!

Inga kommentarer: