lördag 6 december 2008

Djur hos oss

Jag gick bara i skolan två dagar den här veckan, för först var jag sjuk och sedan hade kungen födelsedag! Men nu är jag frisk och idag har jag övat mig att snorkla. Nu börjar jag bli sugen på att åka ut till revet och titta på alla fiskarna! Jag har bara sett två rockor här vid stranden, men det var ju kul!

Det finns så mycket djur här, som inte finns hemma. I natt när jag skulle gå på toa var det en kackerlacka i vårt badrum. Mamma tycker det är jätteläskigt, så jag väckte henne och bad henne ta bort den - haha.

Och när jag vaknade satt den här gräshoppan på vår dörr till altanen, den var jättestor!

Vi har också haft en stackars ödla inne i huset i flera dagar nu, han vägrar gå ut stackarn. Ibland hoppar han fram bakom persiennen! Vi har många ödlor som springer på huset när det är kväll, de är jättesöta och små. Men så har vi en stor svart ödla som bor under huset, han brukar sola sig vid vår trappa, så ibland får man se honom.


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Bodil, sådana där små ödlor såg jag i somras när vi var i Grekland. De är roliga och söta så jag hoppas jag kommer se sådana på Guadeloupe också. Igår var det andra advent och jag har öppnat många luckor i mina julkalendrar nu och jag hoppas verkligen att du har fått mitt kuvert på posten nu? På lördag är det Lucia, men då har vi inte luciatåg utan det har vi på måndag och tisdag. Jag ska klä mig som Lucia då. Kram Victoria