torsdag 6 november 2008

Bath


Hej igen!

Ni undrade om man kan använda euro i Thailand. Det kan man inte, utan det man betalar med här heter bath. En glass kostar runt 15 bath, det är ungefär 3,50 kr. Billigare än i Sverige!

Jag har lärt mig att säga tack på thai nu också, det heter "Kap kuhn kaa" om man är tjej och "Kap kuhn kap" om man är kille, det säger man ofta här, så det är bra att kunna.

Idag har jag lekt och varit och ätit med en ny kompis, vet ni, hon är från Lidingö och går i skolan på Utsiktens Ur & Skur! Så det är jättejätte kul med en mullekompis!!

Det är jättevarmt här, över 30 grader i skuggan, man måste dricka mycket vatten, hela tiden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Bodil, hoppas du mår bra! Är inte thaimat gott? Vilken är den godast thairätten? Vilken svensk maträtt längtar du mest efter? Finns det gott godis : ) Det här är det 3:e meddelandet jag skriver till dig. Mamma tror hon gör rätt men de läggs ändå inte in på din blogg. Nu ska jag få skriva som "anonym" sa mamma och se om det fungerar bättre. Jag har precis målat Lustiga huset på ett stort papper med målarfärg. Igår åkte jag skridskor med pappa. Jag hann åka fyra och ett halvt varv innan jag ramlade. Min assistenttränare (som är 8 år och jättesnäll) var där så jag fick lite hjälp fast det inte var lektion. Igår var jag också på Bosön med pappa och fick idrotta med de stora barnen. Det var kul. Jag är rätt snabb. Jag såg på bilderna att du gjorde gympa på stranden. Kul! Du var också fin i baddräkten. Simmar du varje dag? Idag är det fars dag och pappa har fått ett bokmärke av mig med en bild på mig och målade fjärilar och blommor. Kram Bodil! //Victoria

Bodil sa...

Hej Victoria!
Vad kul att det funkade nu, jag vet inte varför det inte funkar ibland, men ge inte upp, jag blir så glad när du skriver!
Min godaste thaimat är kyckling med med ris i ostronsås och soya. Jag saknar mest plättar, men det finns thailändska pannkakor här, men de är inte riktigt lika goda.
Ja, jag simmar varje dag, och nu går det jättebra för mig att simma när jag tränar så mycket. Vi har två pooler, en med och en utan rutchkana.
Vad roligt det låter att både äka skridskor och idrotta på Bosön, jag saknar att åka skridskor! Jag kan tänka mig att du är snabb, du har ju tränat och sprungit Lidingöloppet!
Idag har jag varit på massage för första gången, det var jätteskönt, det var precis vid stranden och man kunde titta på vågorna när man fick massage, mamma och jag fick sammtidigt, det var mysigt.
Kram Bodil