torsdag 20 november 2008

Julpyssel


Oj, oj nu har vi fullt upp att jobba inför julmarknaden. Idag gick vi till skogen och letade efter granris som vi ska dekorera med. Sedan gjorde vi tomtar på barkbitar som vi klistrade lite mossa, lingonris på mm. Visst blev de fina?!

Igår åkte vi buss och tunnelbana jättelångt bort, det tog lång tid innan vi kom fram till Djursholm. Där träffade vi Mårtens pappa Hans och han visade oss sin affär. Det var lite roligt tyckte vi att se hur en riktigt affär fungerar nu när vi har gjort en egen affär på Mulleborg.

Vi fick är lunch där också det var jättegoda köttbullar och potatismos, mums!
Det är roligt att leka affär tycker vi och vi handlar och räknar pengar varje dag i vår egen affär.


Den här veckan har vi börjat träna sånger inför Lucia också. Kommer ni att ha Luciatåg i Thailand? Vi ska spela Julspel precis som den förra skolgruppen fick göra, det känns lite pirrigt.

Vi ska sjunga Blinka lilla stjärna på engelska också, kan du den Bodil?


Kram skolgruppen

1 kommentar:

Bodil sa...

Hej! Vad roligt att ni skriver! Det låter kul att hälsa på i en affär. Här är det lite speciellt när man handlar, det finns inga prislappar och man pratar jättemycket om vad man ska betala och försöker komma överens om priset, det är lite jobbigt, ibland går man ifrån affären fast man vill köpa saken, så man försöka igen på ett annat ställe. Det kallas för att pruta. Undra om någon kommer pruta på julmarknaden...
Jag vet inte om vi ska ha lucia här, jag har inte frågat. Vi övar inga sånger än i alla fall. Däremot har vi fått veta att vi på skolan ska få se julkalendern som är på svensk tv, det ska bli kul, jag var lite ledsen att jag skulle missa den. Jag har glömt att ta med en julkalender hit, så jag har ingen att öppna heller. Har ni köpt julkalendrar?
Jag har kunnat Blinka lilla stjärna på engelska, men tror inte jag kommer ihåg hela, jag ska öva och tänka på er. Kul med julspel! Ni får berätta vem som ska vara vad och skicka några bilder på när ni övar! Det känns inte alls som julen är på väg här, så det är svårt att tänka att det är så hemma, så det är roligt när ni berättar.
Nästa vecka ska vi på utflykt med min klass och besöka olika pantage, dvs se vad man odlar på Lanta, det ska bli spännande och jag ska berätta nästa vecka hur det var.
Kram Bodil