tisdag 25 november 2008

Vandrande fiskar och gummiträd

Idag har jag varit på utflykt med min klass. Vi fick se vandrande fiskar, de bodde i träskmarken och hade faktiskt små ben och gick omkring, såg jättekul ut. Sen såg jag elefanter med korgar på ryggen. Man kunde sitta i dem, men det var det ingen som gjorde. Jag tror inte jag vill rida på någon elefant, de är jättestora!!
Sen har vi fått se hur man odlar gummi. Man skär i barken på gummiträden och sedan har de satt en halv kokosnöt vid stammen som samlar upp gummit, ungefär som kåda som rinner ner i kokosnöten. Sen får man tömma den och så gör de något med gummit innan de skickar det till fabriken.
Kram Bodil

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Bodil, igår kom ditt armband. Vad snällt! Det är jättefint. Tack! Vad fint kuvert du hade gjort också. Idag har vi postat ditt kuvert. Det vore bra om det kom fram till dig den 1 december. Du får berätta hur det går. Idag har vi åkt stjärtlapp hos Annette. Jag älskar det! Vilken rolig dag du har haft med alla djur. Naturen är verkligen annorlunda i Thailand. Kram Victoria

Bodil sa...

Vad roligt att åka stjärtlapp! Jag har fått bilder från min skolgrupp från Sporrvägens pulkabacke. Vad mycket snö ni har!! Tur att armbandet kom fram, jag har som sagt ett likadant band runt foten, men tänkte att det inte var så bra för dig när du ska åka skridskor att ha ett band runt foten, så jag köpte ett armband till dig. Åhhh, vad spännande att du har skickat något! Jag ska kolla posten varje dag. Man får gå till en reception bredvid poolen och fråga efter posten, så det är bra att man vet att det är något på väg. Hittills har jag bara fått ett brev, från Madde.
Kram Bodil