söndag 30 november 2008

Feber!




Idag är det 1:a advent. Vi har tänt ljus och spelat julsånger. Annars har det varit en trist dag för jag har haft feber sedan igår. Jättehög feber, men jag mår nog liiite bättre nu, men har fortfarande feber. Jag har sovit mycket idag. När jag har varit vaken har jag i alla fall orkat pyssla lite. Och så har mamma och jag spelat Snakes & Ladders, Ormar & Stegar på svenska alltså. Det är nästan som ni gjorde i skolgruppen på det rutiga pappret, men man spelar på samma spelplan, slår tärningen varannan gång, och kommer man på en stege får man klättra upp och kommer man på en orm åker man ner. Har ni spelat det spelet?


Håll tummarna för att jag blir frisk snart och kan gå till skolan!


Kram Bodil

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Bodil, hoppas du är frisk nu. Jobbigt med feber när det redan är så varmt där du är. Jag har varit hemma med mamma idag, men inte för att jag är sjuk. Mamma är ledig på måndagar och vi har gjort pepparkakshus och skrivit önskelista till Tomten. Har du gjort det? Idag träffade vi din mormor. Hon var här och tittade i er brevlåda, och berättade att hon åker till dig snart. All snö är borta. Tråkigt. Jag vill åka pulka. Nu ska vi titta på julkalendern på TV. Kram och krya på dig! Victoria

Bodil sa...

Gud vad kul att baka pepparkakshus!
Jag har tittat på tre avsnitt av julkalendern på datorn, det går bra och det är kul att se!
Jag har inte fått något brev från dig än, men det är nog för att all post var fast på Bangkoks flygplats i många dagar, men nu kommer det nog snart!
Kram Bodil