söndag 2 november 2008

Kul på Lanta


Idag har jag haft ganska kul. Jag har åkt tuk-tuk för första gången, det var spännande och trångt. Vet ni det är jättekonstigt här, alla som kör moppen eller tuk-tuken har hjälm, men inte de som åker med, barn t.ex. Jättekonstigt tycker jag. Vi åkte i alla fall till Saladan, som är huvudort här, för att handla mat och annat, det var spännande. Det ser inte alls ut som i affärerna hemma. Här finns det andra saker och man kan inte köpa allt i samma affär.

Ikväll har vi varit på en jättefin restaurang på stranden som hade lampor över allt och en jättekul klätterställning. Det var väldigt mörkt, vi fick ha pannlampa när vi lekte, och vi hittade en eremitkräfta eller krabba eller vad det var. När vi gick hem var det helt kolmörkt, tur att vi hade pannlampor vi barn. Vi var 8 barn som åt ihop, så det var jättekul. Men jag längtar väldigt mycket efter mina kompisar därhemma!



Inga kommentarer: