måndag 3 november 2008

Idag har jag varit till min nya skola, Lilla Svenska Skolan, och träffat min fröken, som heter Annica och rektorn som heter Helena. Här jobbar det 10 lärare, och förutom Annica har vi en fröken som heter Sara och så kommer det snart en ny lärare som ska ha engelska och musik. Varje klass har en egen bungalow, det är ett litet hus, som är deras klassrum. Jag ska ta bilder och visa sen. Nu jobbar de med tema Thailand och alla har ritat Thailands flagga, den ser ut så här:

Jag har också lärt mig att säga hej på thai, det heter "Sawadee kaa" om man är tjej och "Sawadee kap" (tror jag det var) om man är kille.

Vet ni att om man leker på skolgården och t.ex. en boll åker in i buskarna, så får man inte hämta den. Det är för farligt det kan ligga farliga ormar i buskarna. Vi får inte heller gå ut i naturen med vår klass för det finns många ormar där också. Men det finns många spännande djur i havet att titta på och på stranden.

Kram Bodil

Inga kommentarer: