lördag 15 november 2008

Helg på Koh Lanta







Eftersom jag gått i skolan varje dag den här veckan var vi sugna på en utflykt nu när det är helg. Vi tog en tuk tuk till en liten strand som heter Relaxed Bay och det var som i paradiset! Vi kunde ligga helt ensamma på en del av stranden och det fanns en mysig restaurang där vi åt pannkakor och melon. Vi byggde sandslott, och samlade koraller som spolats i land, badade i vågorna och sedan fick jag massage, det var andra gången jag fick massage och jag tycker det är jätteskönt! Det var en härlig utflykt!






7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Bodil, vilka fina pärlor du har i håret. Kul att få så fint målade naglar. Inatt sov jag hos farmor och Peter. Mamma och pappa var borta. Det är roligt att sova där. Idag skulle jag gå på teater och äta middag hos en kompisfamilj, men jag blev lite sjuk. Men nu är jag friskare. I fredags var jag på badhuset. Vi brukar gå dit på fredagarna med Annette, min och Vilhelms dagmamma. Brukar du leka med dina nya kompisar ofta? Vad gör ni då? Nu ska jag gå och lägga mig. Jag har tittat på filmen Madagaskar. Det är inte min film. Den kom bara på TV. Jag är jättetrött. Kram och godnatt, Victoria

Bodil sa...

Hej Victoria!
Vad tråkigt att du blev sjuk! Hoppas du mår helt bra snart!
Vad kul att ni går och badar varje fredag med Anette. Får ni öva på att simma då?
Jag leker med någon kompis varje dag, men det är lite olika. Jag skulle tycka det vore så kul om du var här! Jag saknar dig.
När jag leker med mina kompisar här brukar vi antingen bada i poolen eller vara hemma hos någon och jag har pysselsaker med mig från Sverige så hos mig pysslar vi. En annan kompis har 20 (!!) Pollydockor och massor av kläder och saker med sig så hos henne leker vi med Polly. Jag har också Pollydockor med mig, men bara två. Annars brukar vi rita eller titta på en film om det är på kvällen. Jag såg Mamma Mia häromdagen, jag förstår inte all engelska än, men det var bra musik och såg härligt ut. Men jag övar min engelska varje dag och försöker prata lite, det går bättre och bättre för varje dag.
Kram Bodil

Anonym sa...

Hej Bodil, jag har ingen Polly-docka. Jag vet inte vad det är, men när vi går till leksaksaffären nästa gång ska jag titta. Jag kanske kan önska mig en i julklapp? Vet du vad du ska önska dig i julklapp? Undra om Jultomten kommer till Thailand? Pratar du engelska eller svenska med dina lekkompisar? Jag kan lite franska. Min farfar bor i Frankrike. När vi åker till Guadeloupe ska jag prata franska. De pratar bara franska där. Idag regnar det här och mitt i allt regn kommer det lite slaskig snö. Kram Victoria

DYKARMAMMA sa...

Hej! Det är en liten docka, som en liten Barbiedocka, med käder av gummi och så finns det massa tillbehör och hundar och katter. Vi har jättekul med dem. Önska dig en så kan vi leka med dem när jag kommer hem.
Vi har knappt tänkt på att det är jul, det känns inte så här med alla palmer och det syns inte på något sätt att julen närmar sig. Men kanske får vi göra julpyssel i skolan? Vi får se. Jag har inte önskat mig något än. Jag undrar också om jultomten kommer till Thailand, jag vet inte.
Jag har bara svenska kompisar. I hela vårt område bor det bara svenska familjer och alla har barn, det är MÅNGA svenska barn här.
Idag postade jag en sak till dig. Hoppas den kommer fram och det ska bli intressant att se hur många dagar det tar innan det kommer fram. Du får hålla utkik i brevlådan!!
Vad duktig du är som kan lite franska! När åker du till Guadeloupe? Var ligger det? Är det långt bort som Thailand?
Jag pratar lite engelska, det går bättre och bättre. Jag brukar fråga om saker på restaurangen eller i affärer. Det är roligt när de förstår. Vi har engelska i skolan flera gånger i veckan. Och så läser vi lite thai i skolan också. Jag kan räkna till 10 på thai och säga hej och tack.
Kram Bodil

Victoria sa...

Hej igen, Guadeloupe ligger ungefär lika långt bort som Thailand fast åt andra hållet. Det tar 10 timmar att flyga. Hur många timmar tog det till Thailand? Vi åker om en månad. Jag längtar. Vad roligt att du har postat en sak till mig. Vi har faktiskt också köpt en sak till dig men inte postat den än. Vad är din adress? Nu ska jag kolla på Bolibompa! Kram Victoria

DYKARMAMMA sa...

Hej! Åh, vad spännande att åka till Guadeloupe! Hur länge ska du vara där? Det tog många timmar att flyga hit, vi åkte med 4 olika flygplan!! Men från Tyskland till Thailand tog det också 10 timmar.
Vad spännande att du har köpt något åt mig!! Min adress är:
Bodil Eriksson Holst
Southern Lanta Villa A4
105/28 Moo 4 T.Saladan A.Koh Lanta
811 50 Krabi
Thailand
Kram Bodil

Bodil sa...

Hej igen! OBS Moo 3 ska det vara, inget annat!!